bbc
O společnosti Lidé a odbornost Služby Účetnictví Mzdy Ekonomické poradenství Organizační poradenství Personalistika Poradenství IT Školení a semináře Začínám podnikat Ostatní služby Ceníky Přečetli jsme za Vás Cena za srozumitelnost Daně jsou více umění než věda Deklarace důvěry v odbornostech Finanční ústava Platební morálka firem Reference Kontakty Přihlášení

Mzdy

Komplexní vedení mzdové agendy zahrnuje zpracování mezd zaměstnanců malých i velkých firem, zajištění vazeb na zdravotní pojišťovny, správu sociálního zabezpečení, finanční úřad včetně zastoupení při revizích v této oblasti.

Mzdy zpracováváme dle vašich potřeb, např. dělené na nákladová střediska, zakázky, projekty apod., tak aby výstupy plně vyhovovaly požadavkům na informační zdroj pro finanční účetnictví, vedení a řízení, statistiku, dotace, atd..

Do komplexního vedení mzdové agendy zahrnujeme i část personální práce (informace viz kapitola personalistika).

Mzdy zpracováváme na specializovaném programovém vybavení, které umožňuje naprostou variabilitu a přizpůsobení jakýmkoliv potřebám. Umožňuje postihnout jakýkoliv myslitelný model odměňování a disponuje obrovskou škálou možností výstupů dle požadavků či potřeb.

Praktické vedení mzdové agendy je založeno na evidenci docházky (případně výkonů), které je možno předat osobně, zaslat e-mailem nebo faxem, případně prostřednictví předávacího prostoru (viz kapitola personalistika).

Mzdovou agendu vedeme v různém nákladovém třídění, například na střediska, zakázky, výkony aj. dle potřeb vnitropodnikového účetnictví a sledování nákladů.

Zpracování se skládá z následujících kroků:

  • výpočet mezd pracovníkům, vedení mzdových listů dle předpisů
  • vyhotovení výplatních listin a výplatních lístků pracovníků
  • měsíční rozbor vyplácených mezd, přehled odvedených plateb na zdravotní a sociální pojištění a záloh na dani z příjmů ze závislé činnosti
  • měsíční rozbor zpracovaných mezd do výstupů pro finanční účetnictví firmy v souhrnné podobě bez uvedení jednotlivých osob a ve struktuře potřebné pro zaúčtování
  • výpočet nemocenských dávek
  • výpočet čtvrtletního zákonného pojištění pracovníků
  • zpracování ročního přiznání daní ze závislé činnosti u zaměstnanců
  • roční rozbor vyplacených mezd a přehled odvedených plateb zdravotního a sociálního pojištění za zaměstnance i firmu
  • vedení dokladů pro důchodové zabezpečení pracovníků

V rámci mzdové agendy je vedena a vykazována i evidence důchodového připojištění, které může firma platit za zaměstnance, a to včetně vazby na daňovou pozici firmy i zaměstnance.

Klientům každý měsíc poskytujeme komplexní sestavy umožňující podrobné rozbory a plánování v oblasti odměňování pracovníků.

Strukturovaný přehled hrubých mezd (BRUTTO-mzdová)

podrobná skladba hrubých mezd jednotlivých pracovníků v třídění dle druhu pracovního poměru, činností, oblastí hospodářské činnosti (střediska, zakázky, projekty apod.), popř. v dalším členění dle požadavků a potřeb klienta

Strukturovaný přehled čistých mezd a doplatků (NETTO-mzdová)

podrobná struktura čistého příjmu pracovníka a doplatku mzdy spoření,pojištění,půjčky,obstávky,stravné, případně cestovné, pokud je propláceno společně se mzdou)

Výkaz měsíčního zdanění příjmů (NETTO-daně)

přehled zdanitelných příjmů pracovníků vč. superhrubých mezd, přehled záloh na daň z příjmů jednotlivých pracovníků, slev na dani a daňových zvýhodnění

Výkaz odvodů na sociální pojištění (NETTO-SP)

přehled odvodů na sociální pojištění jednotlivých pracovníků, vč. stanovení vyměřovacího základu, odvodu zaměstnance a odvodu organizace

Výkaz odvodů na zdravotní pojištění (NETTO-ZP)

přehled odvodů na zdravotní pojištění jednotlivých pracovníků, vč. stanovení vyměřovacího základu, odvodu zaměstnance a odvodu organizace, v členění dle zdravotních pojišťoven

Strukturovaný přehled čerpání mzdových prostředků za období (Rekapitulace PEI)

souhrnná sestava poskytovaná pro potřeby finančního účetnictví v případě utajení mezd ve vašem podniku, která obsahuje souhrnné částky položek zpracování mezd za podnik jako celek i za jednotlivé oblasti hospodářské činnosti (střediska, zakázky, projekty apod.)

Výplatní lístky jednotlivých zaměstnanců

Další sestavy jsou tvořeny na základě potřeb či požadavků klienta:

  • jmenná sestava (řazeno dle stanoveného kriteria) výpočtu mezd do hrubé mzdy
  • sestavu výpočtu nemocenských dávek
  • hromadný příkaz k úhradě, který obsahuje všechny platby týkající se mezd včetně spoření zaměstnanců v podobě papírové i elektronické
  • výčetku platidel – rozpis potřebných bankovek a mincí k výplatám mezd v hotovosti

Na základě zjištěné potřeby můžeme zpracovávat celou řadu dalších výstupů ze mzdové agendy jako například:

  • čtvrtletní příjem - podklady pro žádost na vyplácení sociálních dávek
  • roční příjem - podklad pro žádosti na vyplácení přídavků na děti
  • přehled měsíční, čtvrtletní, roční o čerpání přesčasových hodin – sledování limitu přesčasové práce
  • přehled o stavu čerpání dovolené
  • přepočtené stavy zaměstnanců za minulé období podklad pro vypracování statistických hlášení

Součástí zpracování mzdové agendy je i zajištění nezbytných úkonů a povinností vyplývajících ze zaměstnávání osob:

  • zdravotní pojištění–přihlášení, odhlášení i všechny změny u firmy i zaměstnanců, včetně předávání měsíčního hlášení
  • sociální pojištění – přihlášení, odhlášení i všechny změny u firmy i zaměstnanců, včetně měsíčního hlášení
  • placení daní – přihlášení, odhlášení i všechny změny u firmy, včetně ročního přehledu daně z příjmu i srážkové daně zaměstnanců
  • zákonné pojištění pracovníků,
  • spolupráci při likvidaci náhrad pracovních úrazů.

Zpracováváme všechny podklady a dokumenty při ukončení pracovního poměru zaměstnance tj. zápočtový list, potvrzení daně z příjmu ze závislé činnosti, evidenční list důchodového zabezpečení atd.

Přehledy (sestavy) z ročního zpracování obsahují:

  • mzdové listy
  • roční zúčtování daně ze závislé činnosti
  • přehled dovolené vyčerpané v daném roce + nárok na příští rok
  • dokument pro důchodové účely „Evidenční list důchodového pojištění“

V souvislosti s mzdovou problematikou poskytujeme konzultační a poradenskou činnost ve mzdové oblasti dle platných legislativních norem, vypracování systému odměňování včetně systému interních předpisů.

Konzultace tohoto druhu poskytujeme samostatně i bez vedení mzdové agendy. Podklady pro naši práci získáváme na základě poskytnutých informací i vlastní analýzou situace na pracovišti.

Dle našich zkušeností jsou služby tohoto typu vyhledávané zejména malými a středními firmami, které nedisponují vlastními odborníky v personální a mzdové oblasti, a přitom mají zájem mít tuto oblast své činnosti plně v souladu se všemi platnými zákonnými úpravami a vlastními potřebami.

Konzultace v oblasti personální a mzdové poskytujeme v libovolném rozsahu, od konzultací drobných dílčích problémů až po komplexní analýzu a realizaci všech nutných činností.

V této oblasti činností poskytujeme celou škálu služeb:

  • z oblasti odměňování například:
    - tvorba systému odměňování
    - tvorba interních směrnic zahrnujících pravidla poskytování pohyblivých složek mzdy či platu
    - tvorba systému zaměstnaneckých benefitů
  • z oblasti ekonomických analýz například:
    - ekonomické rozbory v oblasti osobních nákladů
    - ekonomické rozbory v oblasti struktury smluv zaměstnanců a jejich efektivita
    - tvorba plánů v této oblasti
    - asistence při řízení změn v oblasti lidských zdrojů
  • z oblasti personální, přesahující do mzdové agendy například:
    - konzultace a příprava pracovních smluv, ukončení pracovních smluv,
    - tvorba pracovních a organizačních řádů, tvorba popisů práce dle organizačních schémat a organizačních řádů

Vedle kompletního zpracování mzdové agendy provádíme i revize již zpracovaných mezd a odvodů, případně odborný dohled nad zpracováním, kontrolu výpočtu nemocenských dávek.

Kontrolní činnosti a odborný dohled provádíme v místě zpracování mezd. Touto naší činností poskytujeme naše znalosti a zkušenosti firmám, které si mzdy zpracovávají sami vlastními pracovníky a chtějí mít jistotu, že všechny postupy jsou v souladu s obecně platnými předpisy pro tuto oblast.

V této oblasti naší činnosti nabízíme:

  • zaškolení či odborný dozor v postupu komplexního zpracování mzdové agendy
  • kontrolu zpracovaných mezd (malých i velkých firem),
  • kontrolu náležitostí dokladů a výstupů
  • kontrolu dílčích částí mzdové agendy
  • kontrolu výpočtu nemocenských dávek
  • kontrolu dalších složek mzdové agendy ve vazbě na daně, účetnictví apod.