Personalistika
Personální agendu je pro aktivní práci potřeba mít vždy po ruce, stejně jako informace či okamžité odpovědi na naléhavé a neodkladné otázky. Proto nabízíme službu vytvořenou tak, aby mohla splnit všechny požadavky na řízení lidských zdrojů v moderně řízené firmě a nezatěžovala ji nepřiměřenými náklady, složitostí a časovým prodlením.
V intranetu je vytvořeno virtuální prostředí - vaše personální oddělení, které má několik základních funkcí:
- Každá firma získává své vlastní unikátní prostředí, ve kterém má k dispozici vše, co potřebuje k personální práci v reálném čase.
- Každá firma si z obecného a širokého zázemí vybírá jen to, co opravdu potřebuje a užívá, přičemž i vše ostatní je jí trvale k dispozici pro případ potřeby. Může tak budovat postupně ucelenou personální agendu a evidenci podle aktuální potřeby. Současně má trvalý přehled o tom, co ze zákonných povinností organizace – zaměstnavatele, je třeba ještě zajistit či udělat.
- Toto prostředí je navíc předávacím prostorem podkladů pro zpracování mezd, v případě ze budeme zpracování provádět, a je tedy zcela lhostejné z jaké vzdálenosti, tedy bez ohledu na vzdálenost vašeho sídla. Předávané dokumenty jsou dostatečně chráněny před zneužitím i ztrátou.
- Toto prostředí obsahuje formuláře, tiskopisy, vzory dokumentů, směrnice, v obecné formě k výběru a vybrané je možno upravit do konkrétní podoby pro vaši firmu. Tyto dokumenty jsou pak kdykoliv k použití jako firemní vzorové tiskopisy (např. pracovní smlouvy).
- Prostředí je kompletní informační základnou pro personální práci, tj. pomocí multifunkčního fultextového vyhledávání jsou k dispozici snad všechny odpovědi na otázky, které se v této oblasti neustále opakují. V případě unikátního dotazu bude tento zodpovězen odborníkem z dané oblasti.
- Prostředí je taktéž informační základnou pro rozhodování v oblastech, které jsou neustále v pohybu, daném změnou zákonů, výklady či stanovisky. Je možné použít nastavené kalkulačky pro kontrolu rozhodování o změnách ve formě pracovněprávního vztahu (pracovní smlouva, dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti).
- V možnostech tohoto prostředí jsou ekonomické analýzy a rozbory z oblasti osobních nákladů, které pro velkou část firem tvoří nemalé procento nákladů obecně.
- Ve virtuálním personálním oddělení jsou hlídány termíny povinných školení (řidičů, BOZP), termíny zdravotních prohlídek, či pracovní a životní jubilea.
- Pomocí tohoto prostředí lze plánovat a organizovat systém vzdělávání zaměstnanců, systém zaměstnaneckých benefitů, pracovní ochranné pomůcky, cestovné a mnoho dalších drobných agend se vztahem k zaměstnancům.
- Virtuální personální oddělení archivuje všechny provedené změny a dokáže se v čase vrátit pro kontrolu dřívějších verzí dokumentů či stavů systému.
Pro práci ve virtuálním personálním oddělení není třeba specializovaných odborníků, jen poučených či zaučených odpovědných osob. Používání tohoto prostředí šetří Vaší firmě prostor i náklady. Implementace systému je nenáročná, v případě potřeby kvalifikovaný implementační odborník přizpůsobí program přímo na míru vašim potřebám. Zajistí převod dat a informací stávajícího mzdového programu, zajistí kontrolní průběh počátečního duplicitního zpracování a kontrolu výstupů.
Vedle virtuálního personálního oddělení poskytujeme i konzultační a poradenské služby v personální oblasti.
- z oblasti personální například:
- konzultace a příprava pracovních smluv, ukončení pracovních smluv,
- tvorba pracovních a organizačních řádů, tvorba popisů práce dle organizačních schémat a organizačních struktur - z oblasti odměňování například:
- tvorba systému odměňování …
- tvorba interních směrnic zahrnujících pravidla poskytování zaměstnaneckých benefitů - z oblasti ekonomických analýz například:
- ekonomické rozbory v oblasti osobních nákladů
- ekonomické rozbory v oblasti zaměstnanosti a struktury zaměstnanců - tvorba plánů v této oblasti
Podklady pro naši práci získáváme na základě poskytnutých informací i vlastní analýzou situace na pracovišti.
Dle našich zkušeností jsou služby tohoto typu vyhledávané zejména malými a středními firmami, které nedisponují vlastními odborníky v personální a mzdové oblasti, a přitom mají zájem mít tuto oblast plně v souladu se všemi platnými zákonnými úpravami a vlastními potřebami. Konzultace v oblasti personální a mzdové poskytujeme v libovolném rozsahu, od konzultací drobných dílčích problémů až po komplexní analýzu a realizaci všech nutných činností.